Friday, August 13, 2010

Pertama dan akhirnya?


Sesuatu untuk dikongsi.
Iaitu nukilan hati.
Perasaan dalam diri.
Ikhlas dari hati kecil dan nurani.

Ramadhan pertama yang membuatku rasa tenang, dan betul-betul menghayati serta menghargai kedatangannya.
Yang membuatkan aku rasa teruja dengan kedatangannya.
Yang membuatkan aku menghargai setiap masa yang ada dengan aktiviti-aktiviti berfaedah.
Yang betul-betul membuatkan aku rasa sebak dan terasa seperti emas bertaburan didepanku.
Wah~sampai begitu kurasakan kedatangan ramadhan ini.

SUngguh. aku tak tipu.
Ramadhan yang membuatkan aku berjaya mengawal nafsu amarah, dengki, dendam, geram dan sebagainya.
Sungguh.
Aku cuba elakkan benda-benda yang negatif.
Dekatkan diri dengan yang lebih positif.

Ish ish ish.
Besarnya rahmat Mu kurniakan kepada ku Ya Allah Ramadhan ini.
Sesungguhnya aku bersyukur.
Amat.
Betul.
Nikmatilah,
hargailah,
rasailah,
selagi ia ada.

Tak lama pon, sebulan sahaja.
Tolak bendera merah, 3 minggu sahaja aku bersama mu ya Ramadhan~
SEtelah hamper 22 tahun menapak di bumi ni, baru ku sedar kemuliaan mu~
Ramadhan~

Thank You Allah,
I'm glad i'm still alive to appreciate what you give to us.

No comments: