Tuesday, August 10, 2010

Berita sedih mematikan hariku.

Blog, cubaan kedua dalam temuduga.
Gagal.
Sedih.

Dalam cubaan memotivasi diri sendiri.
Bagaimana?
Ok la tu diba, dari 10000, tinggal 200, dari 200, tinggal 24~
Dan kau tergolong dalam 24 tu..
Walaupun kau tak lepas untuk temuduga bersama CEO..
Tapi kau tergolong dalam golongan-golongan yang lebih berumur, berpengalaman, luas ilmu pengetahun, jika nak dibandingkan dengan kau yang baru umur tak cukup 22 tahun..Dan mereka semuanya sudah berumur 24 tahun ke atas~
apa yang kau harapkan~memang tak lepaslah nak bertanding dengan mereka-mereka itu..
Yang dah bekerja 5 6 tahun.. Kau pulak freshie je~ sape nak pandang~~
Kau terpilih untuk bersama mereka untuk temuduga saringan~
Ok lah tu..

Diba diba..
Perbaiki diri tu..
Lebihkan diri tu dari orang lain..
Jangan anggap orang lain tu lagi bagus~
baguskan diri anda dari mereka-mereka itu~
Haes~ kesedihan menyelubungi diri..
Kekecewaan menghantui diri..
SEmakin terasa rendah diri..


7 comments:

CiKaLi said...

ya.. they just make huge mistake for not choosing u.. Bcoz u r too gud for them..

Durratul said...

dun be sad..u r good enough myb bkn rzki..xpa ada pngalaman interview..ilmu tue..myb ada yg lbh baik bakal menyusul k syang intan payung

Adibah kamal baharin said...

oh cikali~thnx lot for that words. quite motivates. but still, i feel quite down then. haehh. n very sad... ouh its really thrill out there.

dudu~huuuu... yeah mebi..bkn rezeki ba kat situ.. tah la kadura..
heee sedih n tkilan gak dpt msg tadi dr dorg.. huuuu...
Amin, wish me the best of all ;))

atoy ah ding dong said...

come on beb
cube lg
bnyk lg rezeki kt luar tu
diorang x kenal lg sape diba kot
tape2,t da keje kt tmpat laen,tnjukkan balik kt diorang,biar diorang nyesal
huhu

Adibah kamal baharin said...

atoy, thnx for ur support bebs ;)))

hondata-san said...

sad will be ur fren forever..
baru kalah sekali..perang baru je bermula..
kuatkan diri, berdoa pada ILAHI..
d hikmah disebalik kegagalan..
x gagal maka kita bukan manusia..
be strong k..:)

Adibah kamal baharin said...

hondata san~ thnx for your advice ;)))