Wednesday, June 2, 2010

Mudah je ;)

Tajuk diatas adalah tentang diri ini ;)
ya, tentang diri ini.

Nak cinta?
Mudah jugak.
Saye tamau banyak.
Saya mau kamu, kamu, kamu dan diri kamu je.
Harta, gaji, duit, rumah, kereta, saya nak beli sendiri, kepuasan itu penting ;))
Ye, mudah je kan?
Saya adalah saya, dan orang yang kenal saya saje tau siapa saya dan bagaimana saya berkelakuan ;)
Saya mudah saje.
Nak kawan?
Simple, ikhlas, baik, saya terima je.
Mak cakap, orang buat baek dgn kite, kite kena baek balek ;)betol tu mak.
kaka sokong.

Mudah je nak jaga saya, saya adalah seorang yang berdikari, walau tiada siapa disisi.
Saya biasa dengan rutin hidup yang normal.
Dengan benda-benda yang sebagai orang awam harus berurusan.
Dengan rutin sebagai anak bonda.
Dengan rutin sebagai anak ayahanda.
Dengan rutin sebagai pelajar dan anak yang harus berjasa.
Dengan rutin sebagai anak gadis yang harus membantu bonda didapur ;))

Ye, orang tidak tau.
Banyak orang anggap:

Saya kasar.
Ye, luaran. Saya kasar. Tapi hey, saya maseh gadis.

Saya ganas.
Ye, karakter saya, gaya saya, pertuturan saya mungkin.
Tapi, hati saya baek la ;)

Saya degil.
Ye memang, tapi sekeras-keras hati, kalau bonda dah tegur, lembut selembutnya ;))

Saya tak reti buat kerja rumah.
Hey, tidaklah.
Kalau nak tau, saya digelar "anak jantan tak jantan, pompuan tak pompuan" untuk pengetahuan kalian, ini ayat ibu angkat ku. hahahha
Mesti tertanya kenapa ya?
Sebab, bagi lah apa ja tugas, kerja, kerja rumah ke ape ape jelah, insyaAllah saya siapkan dengan kadar segera eventhough kerja tu berat.
YE,sungguh. memang ganas. kerja laki pon saya bantai buat ye.

Saya tak reti baiki kereta.
Yela, normal la tu sebagai gadis.
Tapi hey, kalau anda mau ngajak saya ke workshop kereta dan join baiki kereta oh memang heaven. i like ;))!!!
I used to help my father ;)) heee. anak jantan ayah!!bertopengkan gadis..

Saya dah macam anak sulung dalam keluarga.
Ye, sebab abang saya jarang dirumah.
dan, saya la da macam ketua keluarga dirumah itu buat sementara.
Kontrol adik2.
tapi tah la.
harap yang terbaik untuk mereka ;))

Mak, abah, abang, ani, amin.
Kaka sayang semua.
Sungguh.
Walau kaka jelik, pelik, degil, menjengkelkan, kalian dalam ati kaka.:)))

BAby alif shaye
u r just a miracle come to our life.
brighten our daily life.
with your laughter and smile baby shayang.
i just miss you so much.
Can't stop thinking of u.
Baby is such a wonderful creature ;))





2 comments:

Durratul said...

hanya kita yg knl diri sndiri..chill!

Adibah kamal baharin said...

;)))))