Saturday, April 17, 2010

Kemas-kemas rumah ;))

Semalam, saya, dua adik dan mak!
KAmi telah berusaha mengubah position-position furnitures dalam bilik tengah, depan dan ruang tengah.
heheheh.

Best. Tapi kesian, bonda terbatok-batok takleh kena habuk.
Then, saya pon laju2 mencari handkerchief kecik, dan getah untuk jahit kat lengan baju tu, buatkan mak satu mask! Tadaaa!!! mask buatan anak mak.
Mak tegelak-gelak tanda suka.hehek.
Anak mak pandai jahit ogeeyeyyyy :)))

Dari bilik tengah,ubah position katil emak, position itu ini, sumbat suma barang-barang mak dalam bilik.
HEhehe ruang tengah jadi another pot lepak untuk tv. Abahku suka lepak disini. Tengok astro beliau tenis dan segala bagai.

Then, almari-almari yang segala bagai semak ni.
Diubah-ubah.
Tengah dimasokkan ke bilik depan, fyi, bilik aku. Da jadi macam stor barang. huhuh so saddd...
Actually ni lah masalahnye bila dua rumah punya barang disumbatkan dalam satu..
wahahhah. Katil diubah ke tengah, Dikelilingi barang- di depan , kiri kanan.
Wuhuhuhu..

Tapi best, abah ku balek dengan senyuman! hahah fyi lagi, beliau sgt suka kalau perubahan dibuat-buat ini.
Hehehe fyi lagi, aku lah yg tolong angkat benda-benda yang berat2 tolak2 sana sini tarik2 sana sini.
hahhha
tetiba masa tengah mengemas tu tringat pepatah mak angkat aku.
Dia pernah cakap kat aku.
"Hang ni adik, nak kata jantan tak jantan, betina tak betina, tapi keja jantan suma ang gasak bulih buat" bahahhahahah
Ganas btol ayat itu untuk melambangkan kegagahan aku.
bunda aku tergelak time aku kuarkan ayat itu~~heeee..

I like it when she smile.
She's da queen of my heart..


Mak, kaka pulang sekejap je ni.huhu nnti da abes dgree kaka pulang lame ye.
heheh kalau bole nak stay perlis je.



3 comments:

Anonymous said...

rindu family kau + alif sufi...

Adibah kamal baharin said...

huhuh pok2~
sabar

Anonymous said...

nak jumpa dey ol... leh...?