Sunday, July 12, 2009

Puncak alam~

Harini buat kali keduanya aku menjejakkan kaki ke fakulti aku itu.
Buat pertama kalinya aku menaiki lif yang dikatakan lif jahanam kerana menstuckkan orang di dalamnya.
Padahal tak sampai 12 org, lif itu da buat signal marah2..OVERLOAD!!
Tapaham aku, padahalnya baru la lagi lif dan segala perkakasan di fakulti aku itu.
Mungkin kurang kualiti agaknya.
Aku teruskan perjalanan ke kelas.
Harini mood melawa tetiba merembes di dalam badanku, dan aku mengenakan sepasang kebaya di tubuhku~"perasan kurus lagi"..
Hurm, pabila tiba di kelas, perasaan hampa menyelubungi diriku, tunggu punya tunggu, pensyarah yang dinanti tak kunjung tiba.
Bermasalah betul pensyarah2 ni..
Hairan aku, bila pelajar tak masuk, pandai nak bagi warning itu ini, tapi bila mereka yang tak masuk, apa la hak pelajar nak bersuara ye?
Any comment?
Tiba2 aku menerima satu panggilan telefon, kering2 tepon ku bebunyi.
Puan hartini rupanya~
Dia mengumumkan satu berita yang agak menggembirakan, iaitu "KELAS BATAL,TOLONG INFORM KELAS C JUGAK YE"
Sedap betul ayat itu aku dengar, disulami suara puan hartini yang lunak lemah gemalai itu~
hahak konon lah.
Aku tersenyum girang, tiba2 kak dura dtg kepadaku dan berkata "diba jom kita p cek kitanya registration course", lalu aku pon membontoti kak dura dan bergerak ke opis. Daif nye opis itu.
Tak lawa langsung.
Mungkin sebab baru lagi agaknya, pikirku.
Lalu kami pon menunggu dengan agak lama sebelum puan rozita melayan kerenah budak2 bermasalah dengan pendaftaran. Kesian dia, time aku pegi, dia tak sempat brekpes pon lagi. sabar ye puan..
Nasib aku baik kerana aku menghadirkan diri agak awal di opis itu, yang tidak lama kemudian dipenuhi dengan ramai pelajar yang mempunyai msalah masing2~

Hari ini relax sikit~
Thanx to Puan Hartini , Puan Rozita and anonymous lecturer HRM 546

No comments: