Monday, June 28, 2010

Wajah itu wajah ini~

LAgu lazat~

Setenang air di kolam
Begitu wajahmu
Gelora hati di dalam
Tiada yang tahu

Sentiasa terukir
Senyum di bibir
Lindungi perasaan
Di balik gurauan

Namun dari riak mata
Kudapat membaca
Ada garis keresahan
Jiwa antara kita

Dalam gelak dan tawa
Hati terluka
Di dalam keriuhan
Engkau kesepian

Seperti engkau jua
Kukenal erti duka
Peritnya keyakinan
Dipersiakan

Seperti kau alami
Kutahu erti sepi
Mengharung kepahitan ini
Ohh sendiri

Setenang-tenang wajahmu
Tidak setenangmu
Tidak berdaya kau lindungi
Kehampaan ini
Dalam senyum tawaku mereka tahu
Diriku kecundang dalam percintaan

Monday, June 14, 2010

Besawang-sawang

Status = Job hunting secara tegar.
Berpinar-pinar mata mencari kerja.
Menunggu respon dari company2~
Kebosanan dengan duduk dirumah dan mendapat elaun ayah bonda~
hahhahhahahhaa

Friday, June 11, 2010

Budak Tecik itu~


Budak tecik kesayangan hamba. ;))

Layan paramore x? :)

yeap, layan jugak laaa

Ask me anything

someone care of u..hows yr feel?

i feel good ;)
cause i like attention and cares from somebody ;)

Ask me anything

Wednesday, June 9, 2010

Belokku~

Belokku kesunyian kah?
mahap kaka mu ini tidak membelaimu baek2~
kaka mu ini kurang baek moodnya~nanti kaka mu ini kembali ya sayang?
muah2~

Bullshitting me.

Someone had bullshitting me and kantoi busuk just now.
hahahha
Shiet shiet shiet.

Tuesday, June 8, 2010

Kalau lah aku~

Sentiasa keseorangan, aku bosan.
Sentiasa berteman, aku bosan.
Sentiasa sibuk, aku bosan.
Sentiasa lengang, aku bosan.
Sentiasa marah, aku bosan.
Sentiasa tenang, aku best.


Semuanya serba tak kena buat masa dan tika ini.
Biarlah masa yang tentukan semuanya.

Sunday, June 6, 2010

Let the dreams remain as dreams.

I would rather choose to let the dream be dream.
And not turn to fact and what i have to face.

I'm not that strong enough to face all the challenges that comes.
I'm not as strong as you, you and you.

I would like to be as strong as you, you and you.
Who may not let people affect you in any ways that they will do so.

I would like to have the unique capabilities in you, you and you.
That i might not have right now.
And i have to learn it to be like you, you and you.

I would like to have a heart that will never be break like you you and you.
So that this world will not be able to break me in any ways.
So that i probably strong enough to face the truth behind each lies.

I would like to fake a smile like you you and you.
So that i can make people around me smiling and happy.
So that i can see they are happy instead of me.

I would like to speak in harsh words, like you you you.
But i rather speak softly and gently so that people can understand it in a proper manner.
And avoid from saying sorry after regret of my words.

I would like to be like you you you.
In fact, i just can't.
Mariati, sometimes i just adore the way you are.
How you stay in your own ways even though people are sicks of you.
How you remain calm meanwhile people keep crying.
How you have your strength, power, determination in you that other people might not have.
How you may live alone, while other people need companion.
I just adore the way you are, but i just can't be you.
Brave enough, strong, stubborn, but you may stand alone in your way and be in crowd while gaining people respects. Not like those who talks a lot, but stay in the middle of useless people.

Its just a dream of being you.
I'd rather dream of keep myself better.
And be in the middle of somewhere.
Surrounds by important people.
Who might build me up in the highest level of the world, work. and etc.

Diba, keep it up~
You're almost there.
Be someone you want to be.
Don't be someone people want you to be.
If they want you, they'll accept you the way you are.
If they do not need you, in any way you are trying to be what they want to, they are still rejecting you. urgh ;((((


See?

When a girl gives u attention you said it rubbish.
Lots of phone calls, text, morning wishes, gudnyte call.

When a girl ignores, u said she is rubbish.
hell, no phone calls, no text at all, no more sweet wishes.
Then who is the real damn rubbish?

There's a quote saying "don't get mad when a girl cares too much. do get worry when they start to not give a damn bout you".


Mariati Samat

Be good, be a good girl.
Dun b noty.
I'll kick ur ass.
hhahahhahahhah.
This post is specially dedicated for u.
N please dun get angry. heeeee
Love u dear mariati.

Saturday, June 5, 2010

Kesendirianku~

Teringat ku teringat pada janjimu ku terikat
Hanya sekejap ku berdiri ku lakukan sepenuh hati..
Peduli ku peduli siang dan malam yang berganti
Resahku ini tak ada erti
Jika kaulah sandaran hati...

Inikah yang kau mau..
Benarkah ini jalanmu..

Friday, June 4, 2010

ciri-ciri idaman?

kelakar, suweets, baek ;)

Ask me anything

if somebody like u.. h0ws yr responz??

try la then u'll know la. if i like you how will i respond ;)

Ask me anything

Diba,1 cls gn cik miza ke?(shamiza)

chi mei~yeap2 ;))

Ask me anything

Thursday, June 3, 2010

Kerumitan warga adam.

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya. Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya. Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala. Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka. Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian. Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan. Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya. .

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh . Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai. Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam. Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.

10. Jika mereka yg bernama lelaki membaca ini, mereka pasti bersumpah semua ini tidak benar.......

credit to scripters. n i tink its totally true.

Kesedihan dilalui tanpa henti~


Seperti beratnya melepaskan belon ini pergi.. Seberat itulah beratnya hatiku menempuhi perpisahan ini.
I'm about to cry again. again. again.
Please.. tears go away, syuuuhhh!!!
Dear Allah, plz make me stronger..

Mau peluk, cium, sayang, dan segalanya sebelum berpisah, tapi kita takkan berpisah selamanya kan?
Dear friends, we'll meet again isn't it?
You guys will never forget me aite?

Airmata ku gugur tatkala ku memelukmu..
Kau adalah hatiku kau belahan duaku~

Benar hanya airmata mengiringi perpisahan ini..
Peluk, cium, kasih sayang yang dipupuk selama 3 tahun..
Berakhir disini..
Tatkala masing-masing membawa haluan sendiri..
Pulang ke asal usul masing-masing..
Membina kehidupan sendiri untuk masa depan..
Menempuh liku-liku hidup..
Tidak bersedianya aku menempuhi ini semua~

Persahabatan takkan pernah berakhir ..

Bila cinta

Bila cinta kini tak lagi bermakna..
yang kurasa kini hanyalah nestapa..
Ditinggalkan cinta masa lalu..

Dulu kau tawarkan manisnya janjimu..
Dan kusambut itu dengan segenap hatiku..
Hingga engkau pergi tinggalkanku..

Hilangnya cintamu menusuk hatiku..
Hinggaku memilih cinta yang fana..
Perginya dirimu merobek jantungku..
Hinggaku terjatuh dalam harapan..

Ost lagenda budak setan..
Sepanjang filem itu, lagu ini je yang best..
terbaik.. ;))

Wednesday, June 2, 2010

Mudah je ;)

Tajuk diatas adalah tentang diri ini ;)
ya, tentang diri ini.

Nak cinta?
Mudah jugak.
Saye tamau banyak.
Saya mau kamu, kamu, kamu dan diri kamu je.
Harta, gaji, duit, rumah, kereta, saya nak beli sendiri, kepuasan itu penting ;))
Ye, mudah je kan?
Saya adalah saya, dan orang yang kenal saya saje tau siapa saya dan bagaimana saya berkelakuan ;)
Saya mudah saje.
Nak kawan?
Simple, ikhlas, baik, saya terima je.
Mak cakap, orang buat baek dgn kite, kite kena baek balek ;)betol tu mak.
kaka sokong.

Mudah je nak jaga saya, saya adalah seorang yang berdikari, walau tiada siapa disisi.
Saya biasa dengan rutin hidup yang normal.
Dengan benda-benda yang sebagai orang awam harus berurusan.
Dengan rutin sebagai anak bonda.
Dengan rutin sebagai anak ayahanda.
Dengan rutin sebagai pelajar dan anak yang harus berjasa.
Dengan rutin sebagai anak gadis yang harus membantu bonda didapur ;))

Ye, orang tidak tau.
Banyak orang anggap:

Saya kasar.
Ye, luaran. Saya kasar. Tapi hey, saya maseh gadis.

Saya ganas.
Ye, karakter saya, gaya saya, pertuturan saya mungkin.
Tapi, hati saya baek la ;)

Saya degil.
Ye memang, tapi sekeras-keras hati, kalau bonda dah tegur, lembut selembutnya ;))

Saya tak reti buat kerja rumah.
Hey, tidaklah.
Kalau nak tau, saya digelar "anak jantan tak jantan, pompuan tak pompuan" untuk pengetahuan kalian, ini ayat ibu angkat ku. hahahha
Mesti tertanya kenapa ya?
Sebab, bagi lah apa ja tugas, kerja, kerja rumah ke ape ape jelah, insyaAllah saya siapkan dengan kadar segera eventhough kerja tu berat.
YE,sungguh. memang ganas. kerja laki pon saya bantai buat ye.

Saya tak reti baiki kereta.
Yela, normal la tu sebagai gadis.
Tapi hey, kalau anda mau ngajak saya ke workshop kereta dan join baiki kereta oh memang heaven. i like ;))!!!
I used to help my father ;)) heee. anak jantan ayah!!bertopengkan gadis..

Saya dah macam anak sulung dalam keluarga.
Ye, sebab abang saya jarang dirumah.
dan, saya la da macam ketua keluarga dirumah itu buat sementara.
Kontrol adik2.
tapi tah la.
harap yang terbaik untuk mereka ;))

Mak, abah, abang, ani, amin.
Kaka sayang semua.
Sungguh.
Walau kaka jelik, pelik, degil, menjengkelkan, kalian dalam ati kaka.:)))

BAby alif shaye
u r just a miracle come to our life.
brighten our daily life.
with your laughter and smile baby shayang.
i just miss you so much.
Can't stop thinking of u.
Baby is such a wonderful creature ;))





Minggu ini bakal berakhir

Akhir sudah kebosanan 3 minggu disini dengan kursus ini.
Harapan agar sijil untuk exam ke 2 juga lulus.
Itu saja,
Pulang ke kampung, berehat sebentar sebelum melakukan aktiviti memburu pekerjaan.
Pemburuan bakal bermula laju-laju.
Tidak mau termenung saja.
Oh no~
duduk saja = no income = perut membesar =no shopping!
hahaahhahaahhahah
oh heaven will become hell when there is no money for shops.
dem dem dem.

Tuesday, June 1, 2010

Sedu Sedanku~


Semenjak minggu lepas..

Selsema menyelubungi~

Hidung berair2..

Murung..

Termenung..

Depress..

I just don't want time to pass by..

And i would like the best time remains around..

Besties remain besties..
Jokes around and hang out here and there~
Be with me upon my sadness.
Laugh with me during my happiness.
Friends that able to share everything ;)))
please stay close, cause i don't want to be apart.
Love u all friends..

Each time.

Each time
i step out of your door~i want u to hold my hand back, grab it tight. and say, hey i'm gonna miss u always.
Each time
i text and you are not around~i just need you to text me back just to say "hey i'm busy at the moment, i'll be available after this ;) " with some sort of smiley .
Each time
i look at u, i want u to know that hey, i can't keep my eyes of u.
Each time
i want to see u, but u have other matters to do, u know that it hurts me deep inside.
Each time
i hold your hand, i want u to hold mine back, and never let it go.
Each time
i'm around u, its just like there is no one around.
Each time
i talk to u, i'd rather have a "hi" than a "good bye".
Each time
you laugh in front of me, i know that i'm able to make u happy, even at the moment only.
Each time
you keep staring at me, my heart pumps as fast as it can be and my mind wonder "hey why are you keep staring at me?"
Each time
i asked myself, hey how special i am to u. I would like to ask u, but the courage is not yet there.
Each time
i get text from u, i smile, and keep on replying, and u don't know how hard for me to stop texting u.
Each time
i try to reach u but u r not there, u don't know how sick i am waiting for you to reach me back.
Each time
u make your silly face, that's the moment i see you in you.
Each time
.........................................................................................................................................................
to be continue~



Dreams dreams~of when we have just started things..
Dreams of me and you..
It seems, it seems, that i can't shake those memories..
I wonder if you feel the same way too..